Sigord - Prešov - Dring Gallery (záver turistickej sezóny) 17.12.2017

Sigord - Prešov: Záver turistického roka 17. december 2017

V tento krásny slnečný deň  sme sa deviati turisti KST ZVL vybrali od "Hotela Sigord" po zelenej turistickej značke do Prešova. Pri "hoteli" sme si urobili záchadzku k bývalej chate ZVL.  Urobili sme zopár fotiek a poza "hotel" schádzame na hlavnú cestu.  Na Hradovej Fero zdvíha  poškodený hríbik a opiera ho o strom. Máme krásny deň a tak sa neponáhľame. Odskočíme si pozrieť starý kameňolom a starý vrt z ktorého vyteká voda. Odhadujeme teplotu vody. Zhodneme sa že učite nemá viac ako 20 st. C, ale ani menej ako 12 st.C. Musíme to zistiť, alebo nabudúce odmerať teplomerom. Vraciame sa na turistický chodník, ktorý je riadne zarastený. Cestou objavujeme zanedbanú studničku, ktorú by rád Jano na jar opravil. Ideme rozprávkovým "Mrázikovým" lesom. Na rúbanisku sa nám ukáže aj okolie a vidíme Sopotnické vrchy, Čiernu horu a aj Vysoké Tatry. Prichádzame k vysielači pri Ruskej N. Vsi a máme ako na dlani Sopotnické vrchy, Kojšovskú hoľu,  Čiernu horu, Branisko, Čergov a hlavne Vysoké Tatry. Kocháme sa touto krásou. Ani sa nám nechce stade odísť.  Pri východe z lesa na Stavenci vyplašíme stádo sŕn. Je to krása. Pokračujeme  krajom lesa na Stavenci a stále máme pred sebou Vysoké Tatry a kto sa obzerá do zadu tak vidí nádherne "pocukrovaný" Zbojničák. Cesta nam dobré ubieha a tak väčšina účastníkov schádza do zahradkárskej osady na chatu k Jarovi Martonovi.  Jaro a Katka schádzame cez Soľnú Baňu akolo Gápľa na Solivar a to sme už za chvíľu u Paľa Prokopoviča, kde sa koná aj náš "Záver turistického roka". V družnej debate tu travime príjemné odpoludnie až do 18:00 hod. Stíhajú nás ešte návštiviť Božena  a Hanka K.  Už sa tešíme na ďalšie akcie koncom tohto roka a hlavne na nové akcie z nášho kalendára v roku 2018.

Účastníci prechodu: Jaro V., Katka, Fero, Beáta, Jano, Milan, Miro,Tóno a Jaro M. (prešli sme asi 9 km)

Posedenia sa zúčastnili ešte: domáci pán Paľo, Božena a Hanka K.